Беларуская
мова 10 клас на 5-7 мая 2020 г.
Тэма: Прыслоўе,
марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Разрады прыслоўяў па значэнні.
Утварэнне форм ступеней параўнання прыслоўяў, утварэнне і правапіс прыслоўяў.
Вучні павінны ведаць:
марфалагічныя
прыметы прыслоўяў, іх разрады, правілы афармлення на пісьме.
Вучні павінны умець:
знаходзіць прыслоўі
ў тэкстах, вызначаць іх разрады, утвараць і ужываць у маўленні прыслоўі.
Заданні:
1.Знайдзіце ў тэксце прыслоўі. Як вы лічыце, якая іх
роля ў тэксце?
Казачны
лес.
Уночы
выпаў сняжок. Прыкметна пабялелі і без таго белыя бярозы. Пасвятлелі ельнікі.
Белы колер у спалучэнні з зялёным вельмі пасуе дрэвам. Дубровы таксама
выглядаюць урачыста. Ствалы дубоў імкнуць увысь, і кожны з іх заканчваецца нібы
каронай. Снег, што наліп на іх, ажно ззяе ў сонечных промнях.
Унізе таксама ўсё выглядае казачна. На
белым фоне залаціцца лушпавінка сасновай кары, прабіваецца скрозь снег пажоўклы
пучок зуброўкі. Аднекуль апусціўся чырвоны кляновы ліст, і ён як гусіная лапка.
Хораша глядзяцца імхі. На дрэвах, на пнях. На каранях вываратняў яны здаюцца
аксамітнымі.
2.Успомніце разрады прыслоўяў. Пры неабходнасці
звярніцеся да табліцы на старонцы 209 у падручніку.
3. З практыкавання 336 выберыце любыя 5 прыслоўяў, карыстаючыся
табліцамі на старонцы 211, утварыце ад іх усе магчымыя формы ступеней
параўнання. Які вывад вы зробіце: ці ад усіх прыслоўяў утвараюцца формы
ступеней параўнання?
4.Наступны крок у засваенні тэмы – утварэнне і
правапіс прыслоўяў. Вам у дапамогу – правіла на старонцы 214 і табліца на
старонцы 215.
5.Паспрабуйце праверыць сябе, выканаўшы
практыкаванне 345. Пры неабходнасці карыстайцеся слоўнікам.
Атрымалася?
Малайцы!
Комментариев нет:
Отправить комментарий